UTVECKLAS ..

Sen jag började rida unghästarna kontinuerligt flera gånger i veckan har jag märkt att mitt sätt att rida har förändrats väldigt mycket. Med en unghäst är det ju väldigt viktigt med tex eftergift, ens egna balans och självförtroende till hästen.
Först och främt har min balans blivit jättemycket bättre. Jag kan stå i fälttävlanssists ganska länge utan att jag tappar balansen eller får ont i mina ben (jag tackar mina stigbyglar för det). Jag tar inte heller hästen i munnen så mycket som innan när jag står i lätt sits vilket är ganska svårt, särskillt på Fantasie. Jag har liksom hittat mitt läge där jag är i bäst balans på hästryggen i alla gångarter. 
Jag har lättare och lättare att rida ifrån hästens förutsättningar etc. Allt detta "bara" för jag börjat rida våra ungisar och även börjat hoppa dom lite. Men vad handlar allt om egentligen? Jo, ridvanan! Inte undra på att dom som rider minst 6 hästar om dagen är riktigt bra ryttare, dom får ju träna sig själva flera gånger om dagen, med olika hästar med olika psyke, förutsättningar, ålder. Ja, olika individer. 
Tänk då jag som "bara" rider 4 hästar ibland, i genomsnitt två om dagen har utvecklats så mycket i min egna ridning. Och att just jag fick chansen att leva på detta sättet. Det är ju inte alla som bor på en gård med hästar och fick sin egna ponny när hon var 7½ år.

Jag vill tacka alla som hjälpt mig till att bli till den ryttare jag är idag, speciellt min mamma! <3


Daniella


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0