VISDOM

"Vi vill, vi kan, vi ska."

"Om man faller, blir man oftast liggandes kvar för man tror inte att det går att ställa sig upp igen. Men det är egentligen lättare än man tror. Man måste bara vilja så jävla mycket."

"Drömmar är bra. Att förverkliga dem är bättre"

"Det största hindret mot din framgång är att du inte tillåter dig att misslyckas"

"Jag kan, Pitchi kan, vi är duktiga, vi har kämpat igenom oss allt. Vi är värda det här."

Om man tänker att det här inte går, då ställer hjärnan in sig på att det inte går. Så tänk positivt, så ställer hjärnan in sig på det. Galet, men sant! Själv brukar jag använda den sista meningen. Och så brukar jag tänka "vi har hoppat 1,30 m, det här klarar vi lätt" bara för att övertyga mig själv om att det inte är så svårt. Man måste vilja, det är en själv som sätter gränserna (och hästen också såklart, den är ju 50%)!

 

Daniella


Kommentarer
Postat av: Emma

Fin blogg :)

2011-05-07 @ 12:18:15
URL: http://dressyrtont.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0