SUPER HOPPTRÄNING!

Kunde inte blogga igår kväll för att vi hjälpte några att lasta in en häst och det tog sin tid. Så kom hem väldigt sent, jag la mig bara och somnade direkt.

Men hoppträningen gick jättebra (om man jämnför med förra veckan). Pitchi kändes fin, som vanligt, när jag red fram. Jag red mycket galopp för då slappnar hon av mycket bättre. Jag höll upp blicken hela tiden, känner mig stolt. När vi hoppade fram gick det super och när vi skulle hoppa banan så gick det med bra. Dom hinderna som var på unghästtävlingarna var kvar så vi hoppade dom. Ett hinder tyckte Pitchi var lite läskigt så det stannade hon på 2 gånger, men sen fick jag över henne. Vi hoppade inte så jättehögt pga att det var tittiga hinder och för förra veckan. Det flesta låg omkring 90-100 cm, vissa på 80 cm och ett på 110 cm. Kände mig jätteduktig, men på en 1-språnskombination så låg det på säkert 105 cm  och först hoppade hon det första, men sen kom vi fel på det andra och så blev det ett tag, men när Ingrid skänkte det lite så hoppade hon det.
Jag har börjat rida i yttligare lite lägre tempo ch då kanske hon känner att hon inte klarar det och därför stannar, för den här gången var det inte jag. De två första gångerna var det jag, men inte efter det. Sen flöt det på jättebra. Pitchi var rent ut sagt skitduktig. Om kanske 4 träningar är vi tillbaks, vem vet ;)
Snart ska hon också få ett välbehövligt lov.

Mamma och jag valde att inte ta med kameran, för man ser inte på samma sett, så mamma skulle kunna se ordentligt. Jag fotade lite innan träningen, så snäll som jag är, hihi :)
Så ni vet var inte Pitchi så fotogenisk .. Här var det öronen bakåt.



Lastoutfit.


Klippte Pitchis svans, lugg och man. Nu ser hon ut som en liten ponny! :D


Daniella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0