STATUS OSV.

Vilken rank man ligger i, hur snygga outfits man har och snygg häst. Är det det viktigaste? Jag har märkt att jag själv sen jag började kolla olika bloggar som tex dressyrmupparna, johannagrant etc. har jag blivit mer utséendefixerad. Men gör kläderna att man rider bra? Kingsland, John Whitaker och allt sånt, om jag går runt i det och rider i det, gör det mig till en bättre ryttare? Det känns som om det blivit så, hästvärlden har blivit allt mer utséendefixerad. Om man inte är snygg, då är man inget att ha. Jag själv har blivit så men försöker avvänja mig själv.
Nej, jag är inte en sån märkesnörd, jag har inte märkessaker men jag gillar att matcha, handla nya saker som matchar med annat. Få hästen så snygg som möjligt. På tävling, då är det helt okej. Då vill man ju vara så fin som möjligt. Vissa har matchandet som en hobby och det är ju okej, vi alla har olika saker vi gillar att göra. Men det har nästan gått till övedrift. Ibland tycker jag det är kul att matcha, särskillt i dressyr. Jag älskar att göra iordning en häst och linda osv. men jag känner själv att jag måste göra det. Tänk om ett par grannar går förbi och jag är fult klädd? Men när jag ser andra som inte matchar, tänker jag inte på det så då borde väl dom inte göra det heller. Jag har själv börjat lite med att inte matcha och det är kul helt ärligt.

Och handlandet, då är det schabrak man köper. Jag ville handla nya schabrak men nu när jag tvättat de som var snutsiga har vi så mycekt schabrak att det inte får plats där vi har dom. Vissa är fula, ändra är slitna. Men dom är bra och jag har insett att det är nästan ingenting jag behöver för jag har allting och de fungerar och rä bra. Men kanske inte snygga.. Möjligtvis en ny väst, men det är för fälttävlan (nackskydd, axelskydd osv) och hjälm för min börjar lbi sliten och för liten. Men då verkligen behöver man det.

Håller ni med mig? Har ridsporten blivit för mycket när det gäller matchandet eller är det helt okej eller att ni tycker jag har helt fel? Kommentera! Länkar till de som kommenterar, remember?


Inte så fin bild, men här ser ni matchning iallafall :)

Daniella


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0