RUBRIK?

Har varit i NYRK nästan hela dagen och tittat på fina unghästar. Hjälpte William och Amina lite grann, men för det mesta satt jag och kollade. Jag kollde t.o.m 1,20 m-klassen, sen åkte jag och Amina hem. Jag fotade lite, men kameran är i bilen så laddar upp dom imorgon.

När jag kom hem var jag så himla trött att jag la mig i sängen och somnade direkt. Sov i 1½ timme, sen var det dags att gå ut till stallet. Det var lite segt att lämna sängen kan man säga ;) Amina red unghästarna och dom gick super.
Jag red i hoppsadeln och "hoppade" en övning som heter ögat som jag fått tips ifrån Johanna. Då lägger man två bommar som är diagonala/snea och det formas som ett V (eller hur man vill ha det). Sen rider man som en åtta och ska få så bra avsprångspunkter som möjligt och man kan testa lite andra stilar. Jag gjorde också ett ganska bredd smalhinder av blå tunnor som jag hoppade några gånger och så fick jag tips ifrån mamma. Jag övade mycket på galopp - skritt och tvärtom. Pitchi skändes helt sjukt fin, awesome! Då blev man glad, ett tag när jag galopperade höjde hon ryggen jättefint och jag blev helt paff. Härlig känsla kan man säga ..

Imorgon ska jag sova ut, har nästan gått upp tidigt varje dag ett tag. Jag har nog gjort mig lite förtjänt av att sova till 12 haha! Vad som händer i hästväg vet jag inte riktigt, det får tiden utvisa.



Daniella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0