RIDNING PITCHI

Red dressyr för mamma och Pitchi kändes fräsh och fin. Tog inte helt bettet, jag bytte till det tvådelade med rörliga ringar. Att hon ska vara så kräsen! Men det gick bra, vi red lite längre framridning men hon var lika pigg iallafall. Red porgrammet två gånger. Första gången i den förvända galoppen i det ena varvet när jag ska bryta av till trav så vill hon byta till den "rätta" galoppen och jag blir så irriterad! Men traven kändes bra, galoppen blev lite som det blev. Andra gången ville hon slå sig fri hela tiden och samna över tygeln. På filmen ser jag att jag inte riktigt har ihop henne - ska korta tygeln ännu mer. Men det är bara att träna för jag har ingen fälttävlanstävling på ett tag .. tyvärr. Ska också försöka få med henen bakdel bättre och mina armbågar lite mer bak. Men tygeln först och främst, för den gör stoor skillnad!
När vi tränade på att länga så längde hon som tusan, så kändes det iallafall. Men när jag red programmet blev hon seg och längde inte riktigt. Kan hon inte bara bjuda till lite eller? ;)

Solen låg på mycket och jag fick den i ögonen hela tiden när jag tittade upp så jag har jättecoola solglasögon haha! Hoppas ni också ler lite framför datornskärmen. Jag gjorde när jag såg det. Imorgon ska Pitchi stå och i övermorgon är det dags för hoppträning. Härligt! 


Haha!







Daniella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0