NU HAR JAG VARIT EFFEKTIV

Jag, mamma och Adrian kunde äntligen rida ut efter att ha väntat på att haglet skulle sluta. Men när vi red så snöade det ganska mycket, jag frös jättemycket om låren och händerna, men det blev lite bättre när man travade. Vi travade en lång grusväg fram och tillbaka och skrittade hemåt efter. Adrian fixade i ordning Missy själv, så himla bra! Dock tog jag av sadeln och tränset men han fixade resten. Inte dåligt!

Jag satte på mig sporrar, spö och värmde mina lår lite emot elementet och bytte till ett fodrat länntäcke. Väl inne på banan så var hon lite stretig i början och tog inte bettet riktigt. Sprang mest på så jag lämnade ifrån mig spöt. Kanske var för jag värmde inte upp helt ordentligt för vi red ut innan eller för att jag inte hade spöt. Men efter ett tag släppte och hon gick på fint, men lite seg. När vi red porgrammet så fick jag verkligen rida för glatta livet för att hålla henne igång. Innan så samlade jag mycket och jag kanske skulle tryckt igång henne så hon vaknade lite, men det var inte så att man fick trycka hela tiden. Hon var ju pigg, men inte lika pigg eller vad man ska säga. Mamma var jättenöjd med programmet och min ridning, men fick träna lite extra med galoppen och traven i slutet och hon gav tips. Efter det skrittade jag av henne lite, hon hade varit duktig.

Carubus och Nikita skulle galoppera under ryttare för första gången så vi tog Pitchi som draghäst så hon fick galoppera framför dom. Men dom brydde sig inte mycket om Pitchi så nästa gång ska vi bara ha en piskförare som är bakom. Efteråt var Pitchi helt slut , hoppas att hon vilar för fullt och laddar batterierna inför morgondagens hoppträning. Hoppas att det kommer gå bra!



Snöade inte lite ..

Det var de bilder jag fick från ridpasset, haha. Men det var inte så bra väder osv.




Daniella




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0