LÅNEHÄSTAR

Tänkte skriva om lite lånehästar vi har haft under 2010. Om jag tar längre så blir det nog lite konstigt inlägg eftersom vi har nog lånat några stycken.

Den första vi lånade var en stor häst som var valack och heter Dino. Vi lånade honom för att mamma behövde någon häst att rida för att Fantasie inte var hemma då . Ägaren, Pernilla Hallin, var gravid också då så det passade bra. Jag fick rida honom några gånger och tyckte han var jättesnäll. Jag red ut på honom också och galopperade. Jag hade inte ridit så många stor hästar då så det var väl inte dåligt?
Nu är han i Göteborg hos en jättesöt familj för han var till salu när vi hade honom. Det var en lite äldre som skulle ha honom, som kanke låg vid 50-årsåldern och sedan skulle hennes dotter rida den lite då och då. Han var så söt den lilla plutten.





Några månader efter Dino såldes, framåt hösten så lånade vi Mr Calypso, också kallad Kalle som var en svart valack med lång man och vit stjärn och lite vitt neråt mulen. Såndär drömhäst, iallafall utséendemässigt. Honom lånade vi för att Fantasie inte var hemma. Han lämnades tillbaka för att fantasie skulle komma tillbaka, vi hade honom inte så jättelänge. Men söt var han iallafall!




Det var dom två vi lånade 2010. Innan det så lånade vi Tess, ett brunt sto som var lite het på gröten ;) Annars kommer jag inte ihåg några fler hästar vi lånat. Vi har väl tillräckligt med egna kan man säga, hehe.

Daniella

Kommentarer
Postat av: Izzah Johansson

Pernilla Hallin, som då var ägare till Dino, hon är min ridlärare :)

2011-05-13 @ 15:05:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0