INTE DET ENA UTAN DET ANDRA

"Utan motgång - ingen framgång" är ett uttryck man hör ganska ofta, men vad betyder det egentligen? Ska det gå dåligt för att det ska gå bra, eller är det när det går dåligt som det går bra? Själv vet jag inte riktigt men det är väl samma sak som "2 steg fram, 1 steg tillbaks" alltså att vi går framåt, ibland i rasande framåt och ibland så man inte märker det, men sedan blir det kanske en låsning och man måste kämpa sig förbi den här tröskeln med sin häst eller det man håller på med. Man måste kämpa lite till för att komma framåt igen, här finns inget 100%, utan här är det 150% som gäller! Det kanske är det som man ska bevisa för att få gå ett snäpp högre upp. Att man vill och att man kämpar och utväxlas på det man gjorde innan och om man klarar det blir man "insläppt." Ibland när man rider och vill framåt kan det bli att när man kommit ett steg fram, vill man fram igen. Man ligger inte kvar där och jobbar, känner sig trygg med sin häst osv utan man vill uppåt i klasserna eller svårigheterna. Det kanske det som gör att vi sedan "åker ner" igen, för vi är för snabba?

Just nu kan man säga att jag är i en motgång, och nu kämpar jag. Vem vet, snart kanske Pitchi och jag blir "insläppta till nästa nivå"?


Mamma, Pitchi och jag taktiksnackar.

Daniella

Kommentarer
Postat av: Sandar

Svar: ja jag med, helt underbart! :D



Fin blogg :)

2011-05-24 @ 17:37:39
URL: http://dkrsryttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0