HOPPTRÄNING FRÅN I ONSDAGS

Det var precis att vi hann med hoppträningen, eftersom vi åkte till Strömsholm.
Men nu ska jag skriva om den lite grann tänkte jag.

När vi red fram så skippade jag att hålla på med att få henne i form utan jag bara red på och så kom det av sig själv. Gjorde mycket övergångar, särskillt trav till halt. Galopperade och allt sånt och till slut sökte hon sig bra neråt, även fast jag senare var tvungen att plocka upp henne för att hon inte skulle dyka ner.

Innan vi hoppade hade jag frågat om jag kunde vara så tidig som möjligt i hoppordningen eftersom jag annars får vara sist och det kändes bättre. Inte lika lång väntan osv. När vi sedan hoppade fram så travhoppade och vi var jätteduktiga! Det gick jättebra, även fast vi inte hoppade så högt, kanske 90 cm eller så. När hon sedan byggde på banan så kom vi lite fel när det var lågt men när jag hoppade banan som låg pp kanske 1m så tyckte jag själv att det gick jättebra med tanke på träningen innan. Kände att självförtroendet var tillbaks! Pitchi stannade en gång, men om hon hoppade vet jag inte hur det hade blivit, men senare kom vi verkligen super på den. Hon var så himla snäll <3


Jag har missat ett hinder, men jag får inte riktigt ihop banan och så kommer jag inte riktigt ihåg den, men såhär var den ungefär. Det ska vara ett hinder till innan kombinationen men orkar inte göra om allt. Och så kommer man inte emellan mellan 8an och kombinationen, men ja .. Strunt samma! 
Paintskillz, jag vet ..



Hade två hoppbilder, men det är så suddigt så ingen idé att lägga upp dom. Mamma jobbar med att lära sig fota hästar i rörelse! :)

 Daniella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0