HÄSTÄGARE

Igår blev Borneo min, eller jag står inte som ägare men han är iallafall min nu :D <3
Åkte och besiktade honom igår och det gick bra, inget fel på den hästen. Så vi tog hem honom till stallet där jag hade Pricken. Han skötte sig bra i transporten (Y)
När vi kom fram så tog jag ut honom från transporten, gick lite. Han var lite nervös och lite smått tittig men han har ju bara varit på sitt gamla stall och sommarbetet. Sen gick jag till den stora hagen han skulle stå i. Vi hade tagit in de andra hästarna, så han var själv. Gick ett varv runt hagen med honom längs staketen så han vet var dom finns. Sen tog vi in Rosard, det gick bra dom luktade på varandra lite överallt och sen var det bra. Dom gick en stund och sen så kom Prinsen, det gick också bra, luktade lite sen var det inte mer med det. Men alla tre hästarna gick ganska nära varandra och det var svårt att se vem som "blev" ledaren för att ingen visade sig vara störst, men det gick och beta nära varandra. När vi hade varit där ett tag så åkte vi för mamma, pappa och jag blev hungriga.
När vi hade ätit så åkte vi upp igen. Då ville vi ta in honom i stallet så att han fick se lite där. Så vi tog in alla tre hästarna i boxarna. Det gick bra men det var lite läskigt att gå in i stallet. Jag borstade Borneo i boxen och så fick han lite mat. Efter det gick vi upp med bara han till paddocken, gick några varv där. Det fanns lite saker att titta på men han skötte sig bra. Sen gick vi ner till stallet, tog med de andra hästarna och gick ut i hagen.
Hans första dag gick bra och han fick se lite av området ;)

När vi lastade ut honom och var påväg till hagen:


Hagen:


Annie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0