GÅRDAGENS RIDPASS MED PITCHI

Haft lite fullt upp, bloggen kommer inte alltid i första hand.

Igår red jag dressyr med Pitchi på hemmaplan för mamma. Det kändes bra och mamma sa att det såg bra ut när jag red fram. Jag gjorde mycket volter och ställde henne för att få henne liite lösgjord iallafall. Jag har svårt att få henne helt lösgjord så mamma rider henne ibland för att hjälpa mig. Mamma filmade en liten bit när jag red programmet (kommentera om ni vill se) men batteriet tog slut innan galoppen skulle börja. Men på filmen så är hon inte helt i form. Eller hon är i form, men inte ärligt. Hon vaggade både åt sidorna och uppåt, ibland syntes det extremt mycket och ibland inte alls. Men hon har tendens till att slå sig fri, speciellt i den ökade skritten. Så jag ska träna mer att att få mer energi bakifrån och ha henne mellan hand och skänkel. För snyggt är det inte och inte bra heller. Speciellt inte inför P90. Så det ska tränas bort!



Daniella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0