FULL GÅNG VERKLIGEN

Har varit ute i stallet hela dagen, och va inne en gång då det var mat. Ändå hann jag inte med allt jag skulle ha gjort! Jag hann inte smörja eller städa sadelkammaren ..
Först red Adrian och Sabina i hagen på Missy, vilket gick bra. Missy var pigg, men båda klarade av det. Efter det borstade jag unghästarna, klippte hovskägg, man, svans och pannlugg. Nu ser dom lite mer välvårdade ut iallafall.
Sedan tog jag in Pitchi och hon ser verkligen tjock ut. Hon är väldigt lättfödd så på sommaren är det en svår balansgång. På vintern är det mycket enklare. Men red henne i hagen i dressyrsadeln men det är mycket upp och ner i hagen så skrittade till paddocken. Där var det mycket saker framme eftersom David och massor har kört hinderbana. Kunde inte rida där heller, eller kunde kunde jag men inte ordentligt. Skrittade sen ut till men då blev hon stark så jag skrittade hem. Idag hängde hon sig i handen och var väldigt tung. Tog inte bettet riktigt så det är nog dags att byta. Nu har jag tredelat med rörliga ringar i dressyren. Men annars var hon fin.

Gjorde stallet och gick en liten promenad med Fantasie. Hon skulle vara överallt och varje gång jag stannde henne gjorde hon en rund ring runt mig vilket var väldigt irriterande .. Hon var ganska skitig och när vi hade gått klart borstade jag av henne, klippte svans, pannlugg och hovskägg. Herregud vad hovskägg hon har alltså, kunde knappt klippa ordentligt så det blev inte snyggt direkt. Men hon ska inte iväg någonstans så det gör inget. Men hon njöt verkligen, särskilt när jag borstade ansiktet. Hon sov nästan!
Efter det tog jag in henne och Pitchi i boxen och gick in.

Ne, nu får jag sluta skriva, skulle kunna skriva en roman för varje dag haha. Får göra lite roliga inlägg eftersom igår kväll verkade jag ha massor med bra idéer. Men jag glömde skriva ner dom så har ingen aning om vad jag tänkte på. Men får väl klura på det för något måste ni ju ha när jag skrivit det ;)
Jag fotade/filmade Adrian och Sabina och Adrian fotade/filmade mig. Lägger upp bilderna idag och filmerna någon annan gång eftersom det tar lite tid.

Daniella.



Kommentarer
Postat av: Eivindmaiken

Like the site--sorry about the problems with the guestbook though.

2012-06-21 @ 11:42:42
URL: http://eivindmaiken.blogoom.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0