FÖRSTA GÅNGEN

Idag red jag Borneo första gången på hans nya ställe. Han verkade haft det bra inatt med hans kompisar ;)
Pappa och jag åkte upp vid nio/tio för att han skulle golfa idag och mamma är någonstans med hennes kompisar. Men när vi kom upp så la vi fram sadeln och borstarna. Tanken var att ta in någon annan häst samtidigt som Borneo eftersom att han inte är van att vara själv inne heller. Där han stod innan var det ofta folk och hästarna runt omkring. Men vi tog in honom själv och ställde honom i stallgången, det gick över förväntan! Trodde inte det skulle gå så  bra men vi borstade och sadlade. Vi gick upp till paddocken, gick några varv med honom. Sen longerade vi honom och han var verkligen pigg. Det gjorde vi för att han skulle slappna av och få röra på sig. Det gick bra och jag hoppade upp. Skritta några varv i båda varven och gjorde halter. Sen travade jag tre varv i båda varven. Sen skritta en stund och sen samma men galopp istället. Allt gick jättebra, efetrsom att det var nytt och så blåste det+att han var pigg ;)
Skritta av en stund och sen ner i stallet och fixa där, sen fick Borneo gå ut i hagen.
Jag hade inte tänkt att det skulle gå så bra idag, ta in honom själv, sadla, longera och rida! (Y)



Annie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0