BORNEO IGÅR

Var inte hos Borneo idag, men var där igår. Mamma och jag åkte upp, tänkte gå en sväng med honom och sen borsta på honom. Men så blev det inte, det var lektioner och det stod hästar i stallgången så då ville inte vi ta in honom när det var lite fart i stallet. Tänkte också prova den nya grimman på honom. Han tyckte den var läskig så han backade och var typ som ett frågetecken. Men sen kunde jag hålla i grimman och klappa honom samtidigt så det var ju bra! :) Sakta men säkert...
Han är nog högst i rang nu i hagen, han går ju bara med unghästar. Det var några nya hästar i den hagen och han skulle bara jaga bort dom från maten. Men iallafall tog ut honom från hagen och gick lite med honom i paddocken. Det gick faktiskt bra, han stannade när jag stannade, sen hade jag långt grimskaft och han gick efter mig när jag gjorde lite kluriga svängar. Han lyssnade bra på mig. Det märks ju att han är unghäst, han blir rädd för något varje gång, hoppar till för saker och så. Men det är bara att jag fortsätter att vara lugn och prata med honom så är det som vanligt igen ;)


Suris?

<3


Annie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0