AJ!

Idag har jag ridit Borneo. Fick då smaka på sanden...
Tog in och borsta honom och han skötte sig bra. Sen gick vi ut i paddocken, gick några varv med honom först så att han slappna av. Sen skulle jag hoppa upp. Upp kom jag eller nästan... Det blev väl någon miss så han blev rädd och jag flög av när stacketet kom, haha! Men det kändes bra att ha ramlat av honom det skulle kunna vara det värsta som händer så nu har jag provat på det. Vi fick tag på honom som tur är så stack han inte iväg då, stannade en bit bort bara. Men reste mig upp och ruskade av mig sanden. Tog Borneo och så gick vi något varv så att han slappnade av. Sen gjorde vi ett nytt försök att komma upp och det gick jättebra!
Fast han var ju inte precis lugn, det låg en häst i hagen bredvid paddocken och den var asläskig ;o Haha, sådär stack han men jag tog det lugnt så det var ingen fara. Men plockade upp tyglarna och gick på små ått-volter så att han fick ett arbete istället att tänka på. Han gick väldigt bra och han lyssnade bra på förhållningarna.
Satte igång med att trava en stund efter och det gick bra det också eller det var ju lite läskigt i hörnen, tröjor som hängde på stacketen och det blåste ju... Satte iallafall igång med galoppen och red på stora mittvolten så att vi slapp att rida i hörnen. Det gick bra och han hängde med i galoppen, red på volten i båda varven. Sen fick han galopperna på lite på långsidorna i båda varven efter det, då jag stod i lätt sits. Sen gjorde jag lite halter och han lyssnade väldigt bra då också fast då var han verkligen helt slut xD
Skritta av och så var vi färdiga. Rider honom i cirka 15-20 minuter och det är en lagom tid, för att om han arbetar bra så räcker den tiden. Lagom för en unghäst också ;)
Men oj vilken lång text. Har visst bara skrivit på lite, men det blev inga bilder idag.


Första gången ag hälsade på Borneo.

Annie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0