VEM ÄR JAG/"MINA" DJUR?

Tänkte nu när jag har blogg och typ ingen direkt vet vem jag är och nya läsare (maybe) osv. så tänkte jag skriva lite om mig själv. Så ni vet lite grann.

Jag heter alltså Daniella Siira och bor på en gård i Östergötland, Motala. Är just nu 13 år, men fyller 14 i sommar. Jag rider såklart och även min storasyster Amina, 19 år, min mamma Åsa, lillebror Adrian 9 år och lillasyster Sabina 6 år. Jag har också andra familjemedlemmar som pappa, storebror Kim, lillebror David. Så vi är alltså 8 stycken i vår familj.
Jag går i 7:an på Skolgårda skola och man överlever väl, skolan är inget som jag direkt brinner för.
På min fritid så håller jag såklart på med hästar, och då är det typ BARA hästar. Är med kompisar ibland och sen i skolan, sen är jag i stallet. Hästar är det jag vill hålla på med i framtiden och jag tycker att jag är bra, för min ålder. Framåt gymnasium så tänker jag nog välja ett ridsportgymnasium, men får se, det finns inte så många jättebra i närheten. Jag vill inte åka långt hemifrån eftersom jag vill rida min egna hästar hemma.
Man kan säga att jag har 2 ponnier (mamma står som ägare), Pitchi som är ett brunt d-ponny sto f. 2001 och henne tävlar jag också. Sen har jag Miss Taylor, en vit b-ponny sto f. 1991 som är min förstponny som jag fick vid 7 år ålder. Just nu är hon pansionär, men mina småsyskon rider henne.

Jag tävlar för Nykryka Ridklubb och tränar för Ingird Stark. Jag ligger just nu på 90-100 cm på tävling, men på träning på 100-110 cm. Men iår tänkte jag åka ett snäpp högre och börja tävla LA i hoppning. Jag tävlar även dressyr och fälttävlan, inte så jättemycket dressyr eftersom det ingår i fälttävlan och att jag gillar att träna dressyr. Fälttävlan är den gren jag vill satsa på och iår är det fälttävlan och hoppning som står på schemat.

Dressyr - LA
Hoppning - LB
Fälttävlan - P80

Sedan har vi 2 unghästar också som är under inridning, men nu under vintern har inte blivit ridna, utan haft lov. Först har vi Carubus Noblesse som är fölet från Pitchi. Han kommer bli d-ponny, är brun och valack. Sen har vi Miss Wild Nikita, som är fölet från Missy. Hon kommer bli c-ponny och blir vit och är sto. Och sist, men inte minst, Fantasie. Det är mammas och min storasyster häst. En stofux på kanske 12 år.
Vi har också 2 katter, Busman ochPinglan och sen 5 kaniner.

Kanske lite rörig text men jag hoppas att ni förstår och vet lite vem jag är eller vad jag håller på med. Min personlighet osv. vill jag inte skriva om.
Lägger upp lite bilder på djuren och så:







Pinglan

Busman

Rubus och Nellie

Lars

Molly och Sötnos

Det var allA "mina" djur, nu vet ni vilka det är iallafall.
Några bilder på mig:




Daniella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0