STALLET - KLART!

Nu har jag gjort klart stallet. Och vi har 5 hästar, vilket gör att man får göra lite mer. Fast det är väl ganska självklart :P Men när vi gör stallet gör vi ca:
* Mockar 5 boxar
* Mat, kväll + morgon (havre)
* Ca 20 påsar hö (kanske 16)
* Vatten ute + inne
* Sopar och sånt
Ja, det gör vi gör vi gör allt som ska göras. Ibland kanske vi hoppar över att sopa eller gör bara 12 påsar hö, ifall man är trött eller nått ^^
Sen borstade jag Missy, hon fäller verkligen nu, den lilla isbjörnen! Har tänkt förstöka få bort vinterpälsen så snabbt som möjligt. Tycker det är så fult med lite vinterpäls kvar i juni, så nu får jag borsta mycket! Sen flätade jag hennes man och gjorde en inbakad fläta i pannluggen, tycker det är så himla snyggt, men när jag själv gör det så ser det jättefult ut. Men nu när jag gjorde på Missy så blev det faktiskt ganska bra, wiho, jag kanske börjat lära mig? Hoppas det, men det var lättare att göra på Missy än Pitchi. Missy har ju så mycket tjockare och längre pannlugg än Pitchi. Sen tog jag in dom andra och nu sitter jag här, igen.
Jag och mamma tänkte ju åka till NYRK, men det blev inget av det, mamma skulle prata med några när hon fått nytt jobb, typ träffa några föräldrar. Så jag får rida imorgon, Pitchi fick ha ett litet lov nu, men det behöver hon nog.
Ja, det var nog allt som hänt idag. Ska skriva lite inlägg och förbereda lite, har kommit på jättebra idéer till olika inlägg, sånt som jag tycker är kul. Hoppas ni kommer göra det också!
Kram kära läsare :)



Daniella


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0