SKÄCKEN BLEV VIT IGEN

Johanna var inte hemma vid 1, vilket var ganska självklart eftersom hon tävlade så jag och pappa åkte runt och gjorde massor me därenden och sen åkte vi hem. Ganska bra för jag hade inte hunnit göra stallet och mamma jobbade till 21 idag så hon skulle inte hinna.
När jag kom hem så åt jag några våfflor som pappa hade gjort imorse (våffeldagen var igår, men strunt samma) och sem hämtade jag kameran och gick ut till stallet. Jag hade gett hästarna hö och innan jag gjorde det så städade grannen och då lät det lite konstigt  och hästarna bara for iväg för att dom blev ju rädda. Som tur var hade jag kameran med mig så jag hann fota lite när dom sprang. Och sen näst dom åt hö så fixade jag stallet och när jag var klar så var dom klar. Jag tog med Missys grimma och tog in henne, för hon var såå smutsig! Hon rullar ju sig varje dag nu för att få bort sin vinterpäls, men hon behöver ju lite hjälp vilket alla hästar behöver såklart.
Jag borstade väl henne i kanske nästan 1 timme och hon blev riktigt fin. Jag fick bort massor hår, den pälshögen blev jättestor! Fotade lite "före-efter bilder" så ni får se det sen. Gillar före-efter bilder, det är kul :)

Just nu är jag hemma hos Johanna, ska ju sova över hos henne som jag skrev förut så lägger upp bilderna när jag kommer hem.

 
Bild från något annat tillfälle :)

Daniella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0