PONNYAKUTEN?

Jag vet inte direkt vad jag tycker om Ponnyakuten. För det första så har ryttarna inte så stora problem, eller dom flesta iallafall. Man nästan letar problem för att få vara med i TV. Det var ju en tjej i uttagningen som hade en häst som var rädd för sprayflaskor och problem blev löst efter 5 minuter. Ganska onödigt kan man säga. Det andra är att det heter väl PONNYakuten? Och det är ju häst, så varför handlar inte hela programmet om hästar? Det förrförra programmet så hände det massor olika saker som inte handlade om hästar, tex dom badade, bakade tårta osv. Det känns ju lite som onödig tid eftersom programmet bara är i en halvtimme, knappt det.
Sen att dom filmar olika personer olika mycket. Såklart kan man ju inte lägga ner precis lika mycket tid på alla, men det känns som en eller två är huvudpersonerna och vissa är knappt med alls. Som Liza, hon och sin ponny Star är ju med en tredjedel av programmet varje vecka medans han dressyrkillen, eller Nicole m.m inte är alls med mycket. Eller iallafall inte ridmässigt. Och förra säsongen så var Jacob med Destiny med för att hans ponny var rädd för människor/saker i omgivningen, och iår så är det Nicolai som är med, och har nästan samma problem! Kunde inte då Nicolai ta med allting Tobbe sa till Jocob och testa med sin häst? Att det liksom kommer alltid med någon/några med samma problem. Massor har ju problem med lastingen, uppfostran tex. Nu ska inte jag säga att jag är en ängel som gör allt rätt, för det gör jag verkligen inte! Men jag gör mer än dom flesta i Ponnyakuten. Som när Liza sa "det är så jobbigt att mocka, min mamma gör det hela tiden" ungefär, då blev man ju skapligt irriterad! Att ha en häst handlar inte om att bara rida, allt runt omkring ingår ju och det fattar man väl eller? Visst, det kan vara jobbigt ibland, men dom får det att låta som om varje dag dom ska till stallet så känns det som världen går under. Jag tycker inte alls det är så, och tänk då dom som har 10 hästar? Eller stuteri (men man har oftast anställning då) osv. Det blir ju inte direkt lättare för dom. Dom verkar ju vara så himla lata, särskillt nu när föräldrarna inte är med. Dock inte alla, men de flesta.

jag dissar Ponnyakuten för:
* Massor annat som inte handlar om häst, och är slöseri med tid.
* Vissa blir huvudpersoner medans andra hamnar i bakgrunden.
* Letar problem för att vara med i TV/har samma problem som de innan.
* Rent ut sagt bortskämda ungar.

Men det är ju bra också, för vi som tittar lär oss ju med. Men det var ganska mycket som var negativt, iallafall enligt mig. 



Daniella

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag håller helt och hållet med!!! ;) <3

2011-03-13 @ 15:16:48
URL: http://teamnorrsten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0