PIGGER PONNY

Red som sagt. Körde lite klättring uppför en backe i skritt och galopp. Först när jag skrittade dit så gick hon på som tusan, sen gick hon ganska lugnt uppför. Sen när vi skulle ner så hoppade hon till av nått och försökte springa iväg, men höll kvar henne och vi "gick" ner, eller rättare sagt, trippade ner. Då hade hon vaknat till och hon kunde inte skritta ett dugg.
Jag gjorde bakdelsvändning varje gång jag vände för att gå upp/ner och det gick hyffsat bra. Hon lyssande bra för min skänkel, men hon vill gärna gå lite med franbenen. Vi galopperade sedan uppåt två gånger och sen ville jag testa mig på att galoppera nerför backen, lite för skojs skull och det gick bra i kanske 10 meter, sen blev det en jäkla fart på henne och hon ville skena iväg! Hon hade blivit ganska pigg då och så var det hemåt, kanske inte så bra val av mig att göra så ^^
Men jag hade kontroll och tog och lättade och böjde henne huvud inåt så hon inte kunde se vart hon sprang och då stannar ju hon såklart. Och då valde jag att skritta hemåt för det höll på att bli mörkt och för att lugna ner henne, men hon var så taggad att hon ville trava hela vägen. Så då lät jag henne trava i ganska samlad och i en skaplig hög form, hon ville nästan det själv. Men sen blev det jobbigt att gå fint så då saktade hon ner och jag släppte henne på långa tyglar och vi skrittade vägen hem och lite längre. Borstade av, tog in henne och gjorde hö till morgondagen och sen tog in dom andra. Tänkte borsta Missy, men var tvungen att plugga, så jag får göra det imorgon.

Lite vad som hänt idag i mitt lilla hästliv! Har inget mer att skriva om och har inga direkta idéer om vad jag ska skriva för mer inlägg. Som sagt, bloggtorka just nu. Men kommer snart på massor med smaskiga idéer, lovar!
Kram!


Oj, vilken fin form hon går i, hehe ;)

Daniella




Kommentarer
Postat av: Julia

Taack så mycket, vad glad jag blir! Jo absolut kan jag göra det, har bara inte tagit mig tid så mycket ;)

2011-03-21 @ 22:28:14
URL: http://eventingbyjulia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0