OLLONÖS VALENTIONO Å ?

Hette en storhäst jag red i våras/sommras 2010. Han kallades Valle och var 178cm och han var 10 år. Det var en i stallet som ägde honom och hon var med barn och Valle bockade väldigt mycket så det var en utmaning att rida honom. Så hon ville inte rida honom när hon hade en bebis i hagen. Så då fick jag hjälpa till. Första gången jag red honom höll han på och bocka och man känner sig ganska lätt på honom som om man kan åka av närsom. Men jag red honom några gånger i veckan och vi kom väldigt bra överens. Han slutade att bocka och blev finare i formen.
Minns den dag jag red ut på honom första gången :D Mli sa att det inte gick att rida ut på honom för det var en till som red honom ibland och dom hade provat och det gick inte. Han skulle vända om och bocka. Men sen provade jag att rida ut på honom själv och det gick toppen! Han lyssnade på mig, hela vägen. Vi travade galopperade och öka/minska.
Sen minns jag när vi skulle hoppa honom, första gången började vi med bommar-20 cm, han skule hoppa undan för hindret och larva sig. Sen tredje gången jag hoppa honom hoppa vi kombinationer på 90! Fatta vad nöjd jag var, han gick toppen med mig :D 
Sen blev han tyvärr halt och vi var på ATG med honom. Men det var fel i hoven, brosk och så var det något mer, någon flisa eller något. De försökte få honom bra men det blev inte bättre. Så han skulle inte hålla som en häst man kunde rida dressyr på och hoppa.. Men som tur var så fick hans gamla ägare honom igen och han är väl nu en skogshäst! (:
Hade inget att göra så skrev bara lite kort om honom ;p

Annie

Första gången  jag red honom.



När jag ridit honom i någon månad. (var inte på tävling, hade tävlat Pricken den dagen så red honom när jag kom tillbaka till stallet)



Sista gången jag red honom, där var han halt!

:')


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0