NU ÄR JAG KLAR I STALLET. TYP ..

Jag och Adrian gjorde stallet, sen skottade vi fram transporten och så kom .. AMINA! :D Efter det så tog jag in Pitchi och började borsta henne. Hon fäller ganska mycket nu. Hatar tiden där dom fäller, usch. Men ja, sånt som man måste gå igenom också i hästlivet. Så borstade först "normalt" sen tog jag en gummiskrapa och borstade där hon har tjock päls. Det blir verkligen skillnad, inte på att det blir mindre päls, men den blir mycket mjukare och glänsigare. Förresten, schamponerade henne inte, det var för kallt. Det hade ju snöat minst 2  dm inatt >.< Lyckat om man säger så. Sen klippte jag det lilla hovskägg hon hade, kronranden och sen borstade jag huvudet mycket och försökte klippa öronen. Dock är hon inte så förtjust i det. Var väl klar med henne klockan kvart i 11 eller så, sen så smörjade jag träns, skor, chaps och tog fram schabrak, kavaj och vita byxor. Har inte rört det schabraket så det ligger fortfarande i sin plastpåse. Är så rädd att det ska bli smutsigt, vilket det kommer bli nu .. Men jaja, det är ju tävling. Mer gjorde jag inte, kändes som jag inte hann ett dugg av det jag ville, men det finns timmar kvar imorgon!
Vi åker klockan 9, kvart över 9 någonstans där och jag har tänkt stiga upp klockan 7, fixa det sista, göra smörgåsar och så. Nu ska jag försöka bli en morgonpigg människa. Haha, lycka till. Ne, men ska visa mamma att jag kan vara duktig, och att inte hon behöver göra allt. Åh, så gullig jag har blivit nu för tiden, hihi :'3
Ne, nu ska jag sova, sätta på väckarklockan och så. Godnatt!
Glömde ta med kameran till stallet, förlåt!


Förra året i Askersund någongång i mars eller så.

Daniella

Kommentarer
Postat av: Natta

riktigt fin häst! :)

2011-03-19 @ 22:17:29
URL: http://www.nattalyne.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0