NO SCHOOL/MANTORP

Var ju med Fantasie i Mantorpkliniken idag. Vet inte om jag får skriva ut hur det gick utan att fråga mamma. Så för säkerhets skull gör jag inte det. Men det gick väl okej, eller ja, vet inte direkt vad mamma tyckte.

Hon fick ju lugnande så då fick hon stå i en box och vakna till lite innan vi kunde åka hem igen och då gick vi till Travshopen en liten stund. Hiss till den butiken! Gillar den :) Men vi träffade någon av mammas kompisar som jobbar där och hon var snäll och kul. Jag behöver ju två kavajer nu till tävlingssäsongen, en till hoppning (marinblå) och en till dressyren (svart). Vi har nog letat i massor butiker, men aldrig hittat någon vi direkt gillat. Men nu så hjälpte mammas kompis (glömt vad hon hette) oss med kavajer. Och den första var en marinblå kavalj, alltså den första hon tog fram. Och jag har så varit så bestämd med att den ska vara figursydd, typ en Kingsland eller så. Men hon som hjälpte oss sa att köp inte en dyr kavaj innan du är 18 år. Du ska ju ändå ha en väst över. Det var smartsagt,vi hade inte alls tänkt på det innan. Och när jag testade den kavajen så var den jättefin! Den satt bra och såg bra ut, den var figussydd och inte som ett paket. 
Det var rea på kavajer, halva priset eller så. Efter det kollade vi efter en svart kavaj och hittade en, båda var i  storlek 36. Den var fin och satt också jättebra! Sånt himla flyt, innan har vi ju tittat på kavajer som kostat 2000 kr, och nu hittade vi två jättefina för 600 kr. Dock hade mamma inte med sig pengar, så vi la undan dom till fredag så hämtar vi dom då. Och då hinner jag ha den till tävlingen. Jippie! :D

Efter det åkte vi hem och åt, sen gick vi ut till stallet och jag fixade Pitchi, passade på att åka till NYRK och rida när båda var "lediga". Jag tyckte mamma skulle få rida, så jag tog inte med mig ridkläder, utan mamma skulle bara rida. Det såg bra ut och jag fotade/filmade så ska lägga upp det senare. I slutet så fick jag hoppa upp iallafall, lånade mammas hjälm. Hon kändes fin, men var lite tung i handen och hade inte ett ärligt stöd i bettet. Men hon gillar inte tvådelat järnbett så mycket. Men annars kändes det bra, ska träna på övergångar då jag slarvar mycket på det. Fy på mig!





Lite försmak med några bilder :)

Daniella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0