LEK MED PRICKEN

Kom precis hem från stallet. Det var roligt i stallet idag! Haha, eller det är ju alltid roligt men idag hade jag ingen tid att passa och jag var själv så fick fixa allt i min egna takt. Morfar skjutsa upp mig och mormor hämta mig, så snällt! Mocka och fixa maten. Snacka med dom som var i stallet. Och jag fick rida Calvados om jag ville så det kommer jag göra ;)
Men hämta Pricken och borsta honom. Höll på i typ en timme med han, tillslut var huvudet hängandes i backen. Han fäller mossor, fast det gör väl de flesta hästarna nu. Men tog på honom tränset och så gick jag upp till paddocken med honom. Tog också med morötter, något som Pricken vill ha. Stallde ut ett litet "hinder" i paddocken, men det var inte så roligt att hoppa det ibörjan, men han hoppa över det då han ville ;p
Sen ville Pricken bara stå och sola, latmasken. Men då hämta jag Prinsen hans hagkompis och han hade mycket energi han. Han är fyra år tror jag så det finns mycket bus i honom, okej det gör det väl i Pricken med då. Prinsen tyckte verkligen det var jätteroligt! Han sprang runt, upp med svansen och stora steg. Han hoppa också över hindret. Ibörjan bara; Shiet vad är det där?! :o. Men sen hoppa han det flera gånger och han tyckte verkligen att det var jätteroligt! 
Tog mer en hundra bilder, men alla blev inte så bra, för jag fick solen mot kameran och då blir ljuset dåligt, men andra blev jättebra! 

Annie 

Några bilder från hagen.


Chasmine.

Calvados.

 

Dean.


Tolly.

Stallet.

Pricken och jag.


Dom hade fixat något på boxkanten, förmodligen så att hästarna inte biter på träet (Y)

I paddocken.

Stegen på bilden blev inte bra, men han hade inte själva trycket i stegen idag!


Musklerna vid rumpan visar upp sig! Förra gången han hoppa var i augusti :o Han har haft en paus från hoppningen.

Haha!


När Prinsen kom in.



Första hoppet, det var inte enkelt!

Blue eye. Ögat har inte blivit bättre om ni undrar..

Det blev ganska många bilder, killarna tyckte det var kul iallafall. Men om en halvtimme åker jag till Nyckelby för att rida :)

Kommentarer
Postat av: emelie

hej, Kul att hitta hit till din/eran blogg :)

Vilka fina bilder du har tagit på hästarna, pricken är så himla fin..



/ Emelie

2011-03-22 @ 18:46:07
URL: http://emmeliebackhult.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0