MINA ÅR BLAND HÄSTARNA

Jag började rida vintern 2004-2005 på Korsbäcks ponny ridskola i borensberg. Min bästis Fanny började där och jag hängde med och fastnade för det! På korsbäck fanns det bara shetlandsponnyer. Något bra tt börja med små och busiga. Mina föräldrar var oshästkunniga men de hängde med ut, jag fick rida privatlektioner, ha jullovshäst, tävla cm-hoppningar på "klubben" och utanför klubben och jag fick ha foderhäst. Det var en bra ridskola för att det var mycket man hittade på där, red med hästarna i stan, hubertusjakt, julplundring i stan. Ett toppenställe!


2005, skulle ut och hoppa terränghinder, jag och Tiger.

2007, CM-hoppning, jag och Skalman.

2005, mitt första ridläger, jag och Peter Pan.

2005-2006, hade jullovshäst, jag och Nalle Maja.

2006 började jag på Nyckelby också, tror det var på hösten. Då red jag på Nyckelby och Korsbäck. På nyckelby så var det lite större hästar. Alla i min ålder skulle fort hitta en ridskolehäst att ha som favorit och jag tog den som "ingen" ville ha, Star Light. Hon hoppade inte alla hinder, tvärstannade många gånger. Men jag hade ett sånt tålamod och bröt inte ihop. Jag var lika glad ändå ;)


2006, CM-hoppning på Nyckelby, jag och Starlight.

2006, Korsbäck var på ponnygalopp på Svansäter(bara på skoj) jag och Tiger.

CM-hoppning på Korsbäck, jag och Ior.

2006, CM-hoppning i Tollstad, jag och Skalman.

2007 skaffade mamma och hennes kompis sig en häst tillsammans. Det var en 18 årig travare vid namn Donna (Madonna Ernst). Mamma hade bara ridit några månader på ridskola och hon var nybörjare..
Det var detta år jag också fick en ponny att rida.
Jag red Hälga på en CM-hoppning, en häst som inte var populär för hon bara stannade hela tiden.. Och jag gav inte upp och kämpade, blev inte sur på mig eller på hästen.
Så efter någon vecka ringde Daniellas mamma och frågade om jag ville hjälpa till att rida deras ponny Wellington. Hon sa att hon tyckte att jag var duktig som red Hälga som aldrig gav upp.. Deras ponny Wellington hade samma problem han bara vägrade vid hindrena.
Detta år gjorde jag också min första lokala hopptävling, på hemmaplan (Nyckelby) på Star Light!


2007, här provred jag Donna.

2007, kvällen Donna kom till oss, hon blev varmt välkomnande av mig och Johanna (våra mammor som skulle ha henne).

2007, på våren när vi kommit igång med henne (invignde den nya paddocken).

2007, jag och Helga på CM-hoppningen..

2007,det var då Daniellas mamma frågade om jag var intresserad av att rida Wellington, och hon sa att hon skulle ringa mina föräldrar. Wellington och Daniella på bild!

2007, dagen innan min sköthäst Rebus avlivades, jag var och gjorde honom fin tills att han skulle få komma till himelen.. Saknar dig :(

2007, det var första gången jag såg Wellington. Eller det var första gången jag var hos honom och skulle få rida honom. Daniella, Wellington och jag på bild.

2007, min första lokala hopptävling på Star Light! Gick riktigt bra :D

2007, hösten 2007 köpte jag Wellington.

2008 så ägde jag Wellington och jag ville vara med i div. 3 laget i hoppning. Men Wellington vägrade som vanligt och därför fick jag låna en av Nyckelbys hästar Barbarella, hon och jag tävlade då lite.
Detta år var det mycket träningar och tävlingar, tävlade mycket hoppning på Wellington men vi vägrade ut oss mycket.

2008, jag och Barbarella blev trea i LC på Morf. Våran första tävling.

2008, jag och Barbarella kom trea igen, både i själv och med laget. Det var i Tollstad.

2009 då funderade vi på att jag skulle skaffa en ny kraftigare ponny. Jag var för lång för Wellington och hittade då Pricken. Fick ha honom på foder i ett år. Han kom till mig den 13 juni och någon vecka efter åkte vi på ridläger. Hade fortfarande Wellington så var tvungen att sälja honom i slutet av sommaren..


2009, då jag fick Pricken. Tur att det finns framgång. Herregud, hur det såg ut! Han är en helt annan häst i ridningen och i psyket.

2010, blev en debutant fälttävlan, en toppensommar som jag aldrig glömmer, förutom att Pricken var halt halva sommaren, men annars var allt perfekt! Dock blev det inte så många tävlingar som jag räknat med, men såg verkligen fram emot att få tävla 2011..

2010, Sommar 2010 den bästa sommaren med Pricken, allt var perfekt! <3

2011 inte som tänkt sig. En häst med ögonskada.. Inga mål satta för i år pga. Prickens skada..

2011...

Annie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0