LITEN UTERITT IDAG

Kom hem från skolan vid kanske halv 5, åt och satte mig ner ett tag. Bytte om och gick till stallet. Mamma hade redan mockat då, så vi tog in hästarna (Pitchi, Fanta).
Mamma skulle testa att rida Fanta idag, efter en vila. Vi fixade hästarna och jag är alltid lite efter, mamma gör alltid klart sin häst före mig. Undrar varför?

När vi red så red vi genom byn och sedan mot herrgården och förbi och red på grusvägen, jag har ridit på några gånger innan. I början var Fanta lite tittig och då blev Pitchi det med. Men sedan så lugnade dom ner sig och skrittade ganska lugnt. När jag skulle dra sadelgjorden så ville inte Pitchi stå still och vill fortsätta att skritta på. När jag äntligen hade dragit sadelgjorden så skrittade hon på som bara den, verkade som hon kom igång av det.
På vägen dit så träffade vi Lollo som precis hade ridit Frej så hon kom och dom pratade lite grann (mamma och hon). Sedan fortsatte vi vår färd mot grusvägen. När vi kom dit så travade vi och Pitchi var lite lång, men det är hon alltid i början. Den här vägen är kanske 1 km lång, eller den är ganska lång iallafall. Men vi travade nästan hela vägen, gjorde nog något avbrott och skrittade en liten bit. Då när vi skrittade så samlade hon ihop sig lite mer och trampade under sig lite bättre så när vi började trava igen så gick hon i en ganska fin form. Både Fantasie och Pitchi var pigg och starka, men det redde ut sig. Vi galopperade lite grann, men travade mest. När vi galoperade så var jag efter mamma och Pitchi försökte komma ifatt Fanta lite. men hon var på bakbenen så sjukt mycket och man kände hur mycket lättare både hon och jag blev. En cool känsla!
I slutet kändes Pitchi suverän, arbetade jättebra med ryggen och jag bara for upp ur sadeln. Hon hade en fin och stadig form och jag tänkte på att ha en fjädrande, liksidig hand. Men får träna lite mer, det var lite svårt när hon hade sånt schwung och arbetade med ryggen så bra. Hon blir bara bättre och bättre <3

Nu har jag tryckt mammas rygg och hon min och sedan masserat mig lite. Brukar ni med trycka ut er rygg? Alltså knäcka den? Själv gör jag det hela tiden och jag har aldrig ont i ryggen och min rygg är väldigt rak. När mamma masserade min rygg och var nere vid svanskotan (det området) så knäckte det till 2 gånger. Jag har alltid haft lite ont i svanskotan, särskillt när jag sitter ner och nu så knäckte det i den. Lite konstigt, det  brukar väl inte knäcka där? Men hoppas att svanskotan är bra nu, har haft ont i den ett tag.




Outfit (träns hade jag tagit av):

Sadel: Crown/Sharpman
Schbrak: Hööks
Sadelgjord: Sharpman (?)
Gelépadd: Sharpman
Benlindor: Vunnit
Damasker: Aminas
Boots: Hööks




Ville mest visa hennes kropp, hihi ;)

Shit, vilka muppisar.

Jahopp, det var allt för mig om vad som hänt idag. Ska nog börja förbereda och göra inlägg som jag kan lägga upp, inte så kul att bara läsa om vad jag gör om dagarna? Börjar likna en hästdagbok.

Daniella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0