KOLLAT MEST DRESSYR IDAG

Idag har vi kollat på visning vid hand 3/4-åringar (bedömning av exteriör), 3/4/5-åriga gångastshingstar uppsuttet, en 5-åring som red ett speciellt program. Så det blev mest dressyr, eller bara dressyr utom det vid hand. Har nu fotat över 250 bilder, även fast betteriet tog slut 2 gånger (jag laddade emellan). Det var så himla coolt med dom här 3-åringarna som blev ridna. Att dom kan vara så himla duktiga vid sån ung ålder! Den här 5-åringen var en svart hingst som hette Wellington som red ett program för 5-åringar. Gud vilket steg han hade, så himla häftigt att se! Och ryttaren som jag inte kommer ihåg namnet på var jätteduktig. Filmade när hon red programmet och sen filmade jag 3/4-åringarna och fotade.
Bakom där vi satt fanns det folk med världens maffigaste kameror med obejektiv som vägde säkert 2 kg. Så kände mig lite som en nybörjare med min kompakt kan man säga .. 
Sen red Amina lektion med Cornett på morgonen och ägaren var där och skulle kolla så det blev lite nervöst. Först longerade dom ett litet tag och det såg bra ut. Han har ett luftigt steg i traven. Sen när man "spände in" han sökte han sig bra neråt, framåt. Sen när dom red gick det bra, men han drog sig lite till höger. Annars var han jättegullig och ägaren vad nöjd :)

Är i datorsalen just nu så har inga bilder alls, just so you know.

Daniella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0