I FLYINGE/TRÄNING

Är just nu i Flyinge och har kollat på 4/5-åriga hopphingstar och 3-åriga gångartshingstar (uppsuttet). Förstår inte hur dom kan få dom så himla fina på sån kort tid. En av 3-åringarna kunde ju till och med byta galopp och Pitchi lärde sig det för kanske ett år sen. Helt otroligt hur duktiga dom är!
Vaknade vid 6, åt frukost, fixade stallet och packade. Skjutsade dom andra till skolan, sen åkte vi till Flyinge. Var väl här vid 12 ungefär. Vi kollade på Aminas lektion, fast i typ 10 minuter för vi hann inte komma tidigare även fast vi brassade lite .. Sen kollade vi på Bruksprovet, hästgrejer och ja, typ det.

Träningen: Mamma, Ingrid och andra tyckte att det gick jättebra, men jag tyckte det gick bra. Kände att jag själv åkte fram efter varje hinder och var inte så vaken och hjälpte Pitchi så mycket som jag kunde. Såklart hjälpte jag henne, men jag kunde hjälpt mer. Men på filmen ser det bra ut, konstigt att det kan kännas att det går dåligare än vad det ser ut som. Hoppade bana där nästan alla hinder låg på 1,10 cm och hon hoppade som om det inte var någoting. Hoppar nu högre än vissa stor hästar. Hehe, lite stolt kanske ^^ Men hon är jätteduktig nu, jag ska bara träna min balans lite nu och vi ska träna lydnadsövningar och kondition/stryketräning så blir det super! 

Fotade lite grann idag i början, men batteriet tog slut och det är inte så bra kvalité på bilderna, det är ju inomhus och min kamera är inte specielist på att fota inomhus, men jag fotar ändå. Kan inte ladda över bilderna här så när jag kommer hem blir det världens bildbomb! Tror ni kommer gilla det ;)
Kommer inte kunna uppdatera så mycket, kanske ett inlägg om dagen om ens det. Får hoppas att Annie är social nu. Men ska göra lite inlägg förberett så det är klart. Så snäll jag är, hihi.


Från Kinda, min första fälttävlan :)

Daniella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0