HOPPTRÄNINGEN IGÅR/RAMLADE AV

Hoppträningen igår gick bra! Jag började med att bara skritta, sen ställa henne, göra bakdelsvändningar i båda varven och vända igenom (något vi inte kan helt). Sen travade jag i 5 min, galopperade i lätt sits något varv i båda varven och la några volter och böjde henne ordentligt. Sen skrittade jag, tog av mina extrahandskar och tog av ländtäcket och galopperade lite till. Efter det så började vi hoppa en trekombination med 2 galoppsprång mellan varje på låg höjd. Sen byggde vi på och det blev en bana. Såhär såg banan ut:

Ja, gjorde den väldigt snabbt så hindrena kan stå i vägen för varann. Men strunt samma, ni fattar! ;)

Hoppade banan på kanske 1,10 cm, eftersom Ingrid sa någon gång att det var ganska högt för henne. Men själv tyckte jag att det inte alls såg högt ut. Det flöt på bra ända tils jag kom till 7:an (kombinationen). Jag vet inte vilket det var hon stannade på först, men jag tror det var på a. Jag är ju inte så van vid att hon stannar eftersom hon brukar vara snäll och hoppa i de flesta lägen så jag hamnade på sniskan, men kom upp igen på något sett. Vi gjorde om det men då kom in fel i a, sen svängde hon av vid b eftersom hon blev överraskad, eller inte såg hindret innan eftersom det står lite svårt. Sen gjorde vi om igen och då ramlade jag av, vet inte på vilket hinder eller så, men tror det var a. Hoppade upp och red igen, och då hoppade hon båda, dock lite konstigt, men hon var så snäll. Man skulle ha 1 galoppspång, men jag fick 2 då. Sen gjorde jag om några hinder, men då kom jag fel på 6:an eftersom det var sockerbitar som var framför inte under utan framför som en pil. Så fick hoppa om några gånger på den, och kombinationen, men då gick det bra! 6 blev inte ett jättefint språng, men det blev bra.

Oftast brukar jag ha något att klaga på på hoppträningarna, men den här veckan är jag nöjd. Lite konstigt, för dom andra träningarna går det smärtfritt, om vi inte river något enstaka. Men nu stannade vi, kom fel och jag ramlade av. Men nu är jag nöjd. Men det var väl för att nu hade jag något jag kunde fixa, att jag skulle över den där kombinationen. Och så är det nyttigt att dom stannar ibland, eller jag ramlar av. Den här veckan var det dags för det. Men Pitchi var så duktig!

Fick ingen film/foton för jag glömde kameran hemma för den var på laddning. När vi var framme så kom jag på det. Så förlåt för det! Jag ska gottgöra er nästa vecka!

Daniella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0