HOPPTRÄNINGEN IGÅR

Förresten, en film från Flyinge, på 3-åringar gångarter. Dock blev ingen av dom godkänd ..
http://www.youtube.com/watch?v=MixPFHfAwGU

Träningen: Gick väl bra. Kände att jag själv inte fick med mig koncentration och Pitchi på samma sett som innan. Efter nästan varje hinder åkte jag fram och tappade balansen lite. Men som det alltid är, så känns det värre än vad det ser ut. Det var en liten omhoppningsbana, men körde inte på mycket omhoppning. Men sen på näst sista hindret så ville Ingrid att jag skulle komma närmare, och till slut var jag så nära och svängde så snävt att Pitchi knappt kom över hindret, eftersom man tappar fart i en sån snäv sväng. Men hon hoppade det, så himla snällt, <3
Men hon rev och vi testade det några gånger, sen blev det rätt!
Annars skötte hon sig bra, var lite pigg och hoppglad. Hon kändes lite stel och lyssnade inte lika bra på min skänkel, men det blir väl så efter ett lov. Men höll henne tillbaka, kanske lite för mycket, men vill inte att det ska se fult eller gå för snabbt. Åkte med pappa dit, och han var jätteduktig och efteråt när vi åkte hem så pratade han som om han har hållt på med hästar i 10 år eller något. Smartis ..
Efter lektionen, så pratade jag med Ingrid om hur det kände, men hon tyckte det såg bra ut och så att jag ska ta tillbaks axlarna och fram med, åh, vad heter det nu igen? Bålen eller någt sånt, för det är där man är stark. Så ska tänka på det. Sen sa hon något i stil med "Ja, du ska inte ha så höga krav, du är ju faktiskt så ung" och så frågade dom som var brevid mig hur gammal jag var och då sa jag att jag var 13 år och dom blev helt paffa kan man säga. Lite kul, för en av dom tjejerna hoppar 1,30 och håller på med unghästar. En riktigt härlig tjej!

Ful bild, men det får duga.

Daniella


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0