HISSAR/DISSAR HOPPNING/HOPPRYTTARE


Jag hissar hoppryttare för att dom kommer ihåg banor så snabbt, alltså deras minne/tänk. Jag hissar dom för att klara "pressen" som ofta uppkommer innan man rider in på tävlingsbanan eller kanske när man rider. 

Jag dissar hoppryttare för att väldigt många bara struntar i dressyre/markarbete och bara hoppar och hoppar.Tror dom hästen blir bättre av att man bara hoppar eller? Lydnaden mellan/efter hindrerna och att hästen ska lyssna på ryttaren verkar dom ju helt glömt bort. Dock är detta inte alla, vilket är tur och ja, jag hoppar sjävl, men jag rider/tävlar dressyr också. Fattar inte vad hoppryttare tycker är tråkigt med dressyr, är det för att dom inte klarar av det eller för att hästen inte går i from? Utan dressyr kommer man ingenstans i någonting. Så fattar inte varför hoppryttare inte  förstår det!
Så hoppryttare som har en stark och olydig häst. Rid dressyr, det kommer vara värt det!

Man tycker ofta dressyr är tråkigt i "unga" dagar, eller när man inte är duktig och kan så mycket. Jag tyckte det var det värsta som fanns och gillade det inte alls. Men om man tränar dressyr då blir båda en själv och hästen bättre och kan mer. Och det är ju roligare om man kan göra öppna, sluta, skänkelvikningar, m.m än att rida skritt, trav och galopp hela tiden.

Daniella



Kommentarer
Postat av: Anonym

Grejen är att jag som hoppar tar inte åt mej för jag tävlar också dressyr men jag tycker att hoppning är roligare för att det händer mer men dock tycker jag att allt du skriver stämmer men inte på alla! :)

2011-03-09 @ 17:55:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0