GLAD PRICKEN

Idag har jag varit hos Stina, henne jag rider för, eller gjorde förut när Pricken var fisk. Mamma, pappa och jag ver hos henne och prata lite! Sen åkte vi ner till hennes stall och kolla på hennes araber som har föl i magen, den ena skulle föda igår, så vi kollade om det hade kommit något föl, men nej det hade det inte!
Sen på vägen hem åkte vi igenom borensberg och jag köpte årets första mjukglass, med choklad-dopp. Shit vad gott det var :D
Åkte till stallet på vägen hem. Hade på mig icke hästkläder så jag ville inte gosa för mycket med Pricken. Tog ut honom från hagen och vi skulle gå en promenad. Men han var så pigg så att jag släppte honom i paddocken.  Åh så kul han tyckte det var, han sprang runt och busade, men han har verkligen koll på mig hela tiden. Satte upp ett hinder i paddocken och han blev lite chocka´d när det stod där. Men sen var det inga problem så han sprang runt och hoppade hindret helt frivilligt. Han hoppade bara upp till 70 cm och sen blev han för trött! Jag blir så glad av att se Pricken ha så roligt :')
När han kommit ner i puls och jag hade gosat klart med honom så tog jag in honom och borstade av honom och bytte täcke. Han var så svettig! Fast det första han gjorde var att rulla sig i hagen när han kom ut! Härligt :)
Kom hem för ett tag sen och jag har käkat en våffla, men nu ska jag ta och åka till Emma, får se vad vi hittar på! Vi ska gå och käka någonstans och så ska vi bara snacka skit.

Annie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0