FRIHET

Har varit i stallet idag, det var längsen jag var där och skötte om hästen.. Men iallafall, va hade hand om Prinsen idag så mamma mocka och fixa till båda hästarna och jag tog med Pricken upp till paddocken. Tog med två "pekpinnar", repgrimma och morötter. Gjorde lite så att han stanna och jag gick iväg och han kom när jag kallade på honom. Gick bra. Sen ville jag att han skulle springa runt men han sprang tio meter och sen vände han sig om och kollade på mig. Det är lite snödrivor i paddocken för det är skottat i yttervarvet och sen är det tillplattat i mitten. Men han var väl osäker för det var lite mörkt ute så han var väl osäker när han inte såg med ena ögat.
Mamma kom upp och han bad mig hoppa upp på Pricken för hon sa att han ville ha mig där uppe istället. Så jag hoppa upp på honom, han hade bara täcke på sig. Han lyssnade bra på mig när jag styrde med benen! Och sen trava vi lite. Men sen for Pricken iväg och verkligen brallade på, han gjorde lyckosprång och var riktigt glad :')
Hihi, där sitter jag på ryggen utan att kunna stanna höl bara i manen. Har faktiskt väldigt bra balans (y) Han verkligen bockade och brallade på på långsidorna. Sen fick vi stopp på honom och mamma tyckte vi kunde köra lite mer bara för att han tyckte det var så kul. Han vågade springa när jag satt på honom för han verkade lita på mig för jag styrde honom ifrån snödrivorna när han galoppera på! Men mamma var nog lite rädd ibland.. Kameran dog, men han ta ett kort på Calvados (Calvin) men imorgon blir det mer bilder!
Det var riktigt mysigt med Pricken idag. Men nu måste jag plugga på för jag har textil-slöjds prov imorgon ;s
Annie


Lilla Calvin är rakad/klippt nu också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0