DAGEN RIDPASS M.M

Red idag på fältet, hade inte bestämt att göra något, bara rida runt och röra på henne. Jag var lite trött och Pitchi var inte alls med på noterna. Visst, ibland kan hon lite jobbig och ha sina dåliga dagar, men idag var vi båda lite trötta så det blev ju ingen bra kombination .. Skrittade och försökte ställa henne, men det ville inte hon och hon lyssnade inte alls på min skänkel, men jag fortsatte i kanske 5 minuter till och då blev det bättre. Sen när jag rakriktade henne och skulle skritta runt drog hon sig ut mot skogen/bort från fältet. Men höll kvar henne. Sen travade vi och hon hade huvudet  ovan lod, inte direkt uppåt skyarna, men ja, hon var väl lika lång som en jag-vet-inte-vad. Men travade på och försökte göra volter, men då så gick inte det att böja på henne igen. Hon skulle gå på sitt sett, höh. Så skrittade och började om lite smått och hon struntade totallt kan man säga. Hon var lite spänd och okoncentrerad, så började galoppera för då brukar hon mjukna och slappna av mer och så funkar det bra att galoppera på henne, då börjar hon söka sig neråt. Galopperade och det gick bra, sen kom några rådjur och då blev hon lite "monster!" och ville springa därifrån. Släppte henne på långa tyglar så hon skulle sträcka ut och sen när jag skulle plocka ihop henne ville hon inte det och då blev jag lite frustrerad och hårdnade i handen, vilket resulterade i att vi båda blev arga på varann och jag tappade tålamodet. Istället för att bråka så valde jag att trava och skritta av. Så jag travade lite och skrittade sen vägen bort och sen hem.
Man når inte framgång utan bakslag. (om man säger så?)
Gjorde stallet och bortade Carubus efteråt. Han var jätteduktig, men lite otålig, han gick fram och tillbaks med bakdelen. Sen när jag sa till honom med lite mer bestämd röst så slutade han. Men när jag gick iväg så började han igen, haha! Han ska ju ha all uppmärksamhet ;) Men han fällde så fick bort lite hår och nu ser han bättre ut iallfall, han var smutsig! Men nu är han renare :)

Imorgon ska jag gå upp tidigt och fixa stallet på morgonen. Jag har sovmorgon imorgon så då hinner jag det, är alltid lite seg när jag kommer hem och så är det kul att testa om man orkar. Finns ju dom som går upp jättetidigt och fixar stallet på morgonen. Förstår inte hur odm orkar?
Och om jag får tid över, så då tänkte jag borta Nikita och kanske Fantasie om det hinns. För klockan 7 är det hoppträning i NYRK för Ingrid! Hoppas dom inte drar över så mycket som förra veckan, så slutade vi klockan 10 över 9, men då var vi många i gruppen. Hoppas att vi är några, hihi.

Det blev en väldigt lång text, men det är kul att skriva och ja, nu fick det bli det.
Här är lite bilder på Carubus, sötnöten:


För dom som inte vet så är Carubus Pitchis son.






Ja, den här sista bilden gjorde jag när jag inte hade något att göra. Och man kan säga att .. jag är nybörjare ^^

Daniella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0