BÄSTA TRÄNINGEN PÅ LÄNGE

Idag var det som sagt träning för Ingrid Stark på NYRK och det gick super! Pitchi kändes galom pigg och sög verkligen hindrena och ville ha mer hinder hela tiden kan man säga. Banan vi hoppade var mycket svängar och kombinationer och den var jättekul och så kunde man välja vilken väg man ville ta, om man ville ta kort eller lång väg. Jag tog väl mest lång för jag vill ha så bra språng som möjligt och få bra väg till hindret. Men sen i slutet fick jag hoppa ett hinder snävt. Hoppade det på diagonalen och Pitchi var duktig och hoppade så fint.

Framridningen gick sådär. Jag håller fortfarande på att hitta den bästa uppvärmningen för henne. Så idag valde jag att skritta väldigt länge, först ha långa tyglar och låta henne sträcka ut några varv, sen korta allt eftersom och att hon va i en lite lägre form (dock har hon lite svårt för det) och ställa hennes huvud, böja henne mycket och göra bakdelsvändning. Hon kändes väldigt fin i vänster, men i höger var hon lite "fast" och stel och ville inte riktigt släppa efter. Men ska massera henne så snart jag har tid.
Jag skrittade väl i en kvart, sen började jag trava och travade mest runt lite och stannade henne emellanåt så hon lyssnade på bromsen och gjorde lite volter. Tog av länntäcket och mamma sa att jag skulle inte ha så höga krav, utan låta henne bli varm och sen börja vända igenom osv. Så direkt efter började jag galoppera och stå i lätt sits och släppa tyglarna, så hon kan bli så lång som hon vill och sträcka på sig. Gjorde det både i höger och vänster. När jag gjort det i några varv satte jag mig ner och böjde henne och ställde lite. I höger ville hon inte alls ställa huvudet eller vända sig runt min innerskänkel. Men efter ett tag blev det bättre.

Vi hoppade ju också, lite olika delar av banan sen höjde hon när vi hoppat ett tag. Sen tog vi ihop banan och hoppade alltihop. Precis innan jag skulle hoppa banan och gjorde en volt så var hon så himla fin! Bärde sig själv och höjde ryggen och jag bara satt. Shit, vilken känsla! Och så var det med en trippelbarr, det var det sista hindret. Pitchi hoppade det som ingenting och jag kände mig inte alls sådär rädd. Jippie!
Jag fick hoppa sist igen, och högst av alla. Lite coolt, jag kommer med min ponny och hoppar högre än stor hästarna ;)
Men det gick jättebra, idag fick jag in en sån där underbar känsla och så gled jag inte fram efter varje hinder. Kanske för jag tog bort rumpvärmaren?

Jag/Adrian fotade lite i stallet, men glömde kameran när vi skulle till träningen. Mamma tog med sin filmkamera och filmade när jag hoppade banan. Så hon ska fixa iordning den och sen så laddar jag upp den.
Jag har också laddat upp en av filmerna från Kinda RF när vi hoppade 90 cm. Den när jag hoppar 1 m har jag inte hunnit ladda upp, men ska göra det.
Här är länken till det videoklippet: http://www.youtube.com/watch?v=U3aFHiV_qMc

Banan vi hoppade:

Lite hinder står för varann, men ni ser ju. Jag är ju expert på Paint om vi säger så >.<

De bilder vi tog i stallet lägger jag upp imorgon. Kameran är där nere och det är kolsvart överallt = läskigt! Och så är mina ögon ganska tunga, så ska sova nu. God natt <3

Daniella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0