TUBBE

Efter att jag varit hos Borneo så åkte jag ut till min kompis och red deras häst.
Hennes mamma har frågat flera gånger om jag kan rida Tubbe någon gång, rida ur honom lite och få honom i arbeta ;) 
Så idag passade det mig. Linnéa som min kompis heter då, vi gick ut till stallet och började fixa iordning Tubbe. Vi knoppade hans man men det var lixom bara för att jag var sugen på att göra det, det tar ju inte så lång tid heller. När han var färdig fixad så gick vi ut till paddocken. Hoppade upp och skrittade några varv, han hade verkligen en härlig skitt. Plockade upp tyglarna och sen hade jag tänkt att börja trava, men det ville inte han. Han var jättesur! Tydligen så var det för att jag krävde av honom, haha! Och så testade han nog mig, efter några stegringar och bockningar så gav han upp... Men det som var att när jag red honom lixom "nomalt" då gick han fint och arbetade bra i formen men jag var hur mjuk som helst i handen, men även om han tyckte det var jobbigt så fortsatte han att gå fint. När jag travade så slappnade han av och gick fint, förutom ibland när han kom på att det var jobbigt och krävande. Galoppen gick sådär om man säger så, det var också jobbigt där att arbeta och fatta galopp samtidigt. Men mellan alla surigheter så var han jättehärlig :D
Denna häst var mest lat, inte sådär lat och sölig när dom inte orkar, utan att det var jobbigt att få arbeta på! Kommer nog rida honom mer gånger för att han behöver ett hårt pass ibland ;)
Det som är ganska coolt med honom är att han är travare. Men att han har fina steg i skritt, trav och galopp men att man inte känner av travar stilen. För de kör trav med honom ibland också, så han är både travare och ridhäst om man säger så ;)

Vart inga jättebra bilder när han gick bra, typ alla bilder är från dom stunderna han var jättesur!


Hehe, här blev det några bilder på glada Annie och sura Tubbe :D

Annie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0