TRÄNING FRÅN MARKEN

Idag blev det träning från marken med Borneo. Han är fortfarande tittig, lite spänd och ja det finns lite småläskiga saker i stallet. Så istället för att nöta på med ridpass så kändes det som om det skulle vara bra att lära känna honom mer från marken. Jag känner ju honom men han har bara varit hos mig i lite mer än en vecka.
Hämtade honom i hagen och gick upp till paddocken. Gick några varv, stannade och gick vidare om och om igen. Sen tog jag bort grimskaftet och fortsatte att gå, svänga och stanna. Han hängde efter mig bra. Sen smackade jag bort honom så att han fick springa runt lite. När jag gjorde samma komando som jag gör i longeringen så saktade han av, bra gjort! Gick så att han var uppmärkssam på mig så att jag fick med honom så att han fljde efter mig igen.

När vi var nöjda i paddocken så gick vi ner till stallet, gick in och så gick vi lite sen ut igen. Han fick god tid på sig att stanna och lukta om det var något läskigt och så. Sen gick vi in så igen och då fick han komma in i boxen och äta. Sen gick vi ut i hagen!
Tyckte att Borneo skötte sig bra idag och han lyssnade bra på mig :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0