TERRÄNGTRÄNING I MANTORP

Idag terrängtränade jag Pitchi. Mamma, Amina och Sabina hängde med. I början när jag red regnade det ganska mycket men slutade ganska snart och solen tittade fram några gånger. Amina hoppade upp ett tag och kände lite på henne och hoppade några skutt.
Sedan fortsatte vi mot fältet och red där. Plockade ihop en liten bana och hoppade lite sånt vi kände för. Mamma filmade nästan allt vi hoppade. Det gick jättebra, men ibland vill Pitchi ta ett ministeg innan hindret och det ska vi försöka få bort, att jag lägger henne rätt fast ändå lite nära (för det så Pitchi vill ha det). 

Hon hoppade allt och var jätteglad och positiv. Det var jättekul, synd lite med vädret bara. Är jättenöjd för vi hoppade mest P90-hinder. Ska åka dit igen snart för att kunna hoppa de hägre hindrena fast då vill mamma ha med någon professionell. 

På vägen hem svängde vi in på Travshopen som är en av mina favoriter när det gäller hästaffärer :) Kollade runt lite och testade en uvex-hjälm för skojs skull. Den satt så jäkla bra och var såå himla skön! Kollade på prislappen och vi såg en billigare, så testade den och den satt lika bra men var lite snyggare. Och gissa vad?! Mamma handlade den! Så nu har jag en dundersnygg uvex-hjälm! Är himla glad för jag har haft en inte så snygg som är med mocka. Och den är så sliten så den är brun fast den egentligen ska vara svart. Jippie :D
 










Daniella 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0