STOLT ÖVER MIN DUKTIGA KILLE

Vad jag saknat Borneo! Nu när jag varit borta så har det kommit två nya hästar till stallet, en valack och ett sto :) Men när jag kom upp till stallet idag så gick vi en promenad. Först gick vi ner till sjön, stigen ner dit är ganska bukligen, lite vatten pölar, så att man får tänka på var man sätter fötterna. Men han var jättelugn när vi gick ner dit, mamma och pappa hade gått med honom någon gång innan men han var tydligen mycket lugnare idag. När vi kom ner till sjön så låg det två båtar där, men han gick förbi dom jättebra, kanske bara att det var lite mystiskt! Var nere viid sjön ett tag och stod nära vattnet, han var jätteduktig, pappa satt och plaska i vattnet och han tittade nyfiket på honom och gick närmare. Sen gick vi tillbaka en bit och där gick vi upp för en ganska brant backe och efter det in på en buklig traktorväg.
Sen gick vi ner till stallet, där borstade jag honom noggrant. Tog en hink med vatten och svampade av honom, tog upp svampen och klämde ur vattnet i hinken igen, så att det blev lite ljud. I början reagerade han men sen gick det toppen! Han fick gå in i boxen och käka hö och havre/mineraler.
Sen gick vi upp till paddocken, han gick lös och han gick efter mig. Sen fick han springa runt lös, så pigg och glad. Tyckte att det skulle vara roligt att lägga ut en bom för att se om han ville hoppa över den. Jag gick över den och han hängde efter. Sen när han galopperade så hoppade han jämnfota över bommen och gud vad han tyckte det var kul! :D Han svängde direkt efter bommen och hoppa igen, asså han hoppa runt hela tiden :') Han kunde ha valt att springa förbi bommen men han gjorde sina konstiga vägar bara för att få hoppa så fort som möjligt. När jag gått med min duktiga kille en sväng så gick vi ner till stallet och svampade av honom och sen ut i hagen igen :)


Kameran hängde inte med men det blev några bilder.


Kameran dog precis så hann bara med en bild ;)

Annie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0