SHARPMAN

Har varit i skolan från klockan 8 till halv 11, vi har fikat, städat och kollat på fotboll. Yey ..

Efteråt åkte vi hem för att packa in Pitchi i transporten och jag bytte om och packade. Sen drog vi oss mot Sharpman för att kolla dressyrsadeln. Efter man köpt en sadel får man ett gratis återbesök för att kolla att den fortfarande ligger bra (kanske efter 4 månader). Vi hade glömt det, men nu när vi sett hur mycket bättre röreslefrihet hon får i hoppsadeln så tänkte vi på det. Så idag åkte vi dit.

När vi kom dit kollade vi i butiken lite på tröjor och ridbyxor. Dom hade halva priset på hjälmar och ridbyxor, kanske något mer men det såg inte jag. Så kollae lite på hjälmar men inga som såg bra ut på mig >.< Vi hittade faktiskt ett par ridbyxor som var så sköna! Och snygga ;) Kostar egentligen 1800:- men nu kostar dom 900:- eftersom det var rea. Vad tror ni det är för märke då?

Det gick bra att kolla sadeln, Pitchi skötte sig bra. Gick fint (och nu hade jag hopptränset med pullargrimma och D-ringsbett) och hon sökte sig så fint neråt. Det är mest jag som ska bli stadigare. Men dom stoppade vi lite grann men hon sa att den låg jättebra. Vi tog med hoppsadeln och hon kollade den lite snabbt också och den låg med bra. Vilken tur!

Efteråt åkte vi direkt hem för att vi skulle hämta Sabina hos en kompis. Jag sov hela vägen dit och hem, är ganska trött kan jag säga er ..








Nu ska jag ut och rida unghästarna, uppdaterar om hur det gick senare! Ses!

Daniella


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0