RESULTAT FRÅN HOPPTÄVLINGEN

Vill ni se film från klasserna?

Idag tävlade jag i Boxholm, en lokal/regional hopptävling. Jag startade LB och LB+5 med Pitchi.

LB (100 cm): Det var väldigt tungt underlag, men okej bana. Framhoppningen var i ridhuset som var mörkt och litet och hon stannade några gånger där. Inne på banan var hon fin, jag fick upp en ganska bra galopp. På vissa hinder hinner jag inte komma upp ur sadeln och lätta/ge tygel vilket inte är så bra. Hinder 6 var det många ponnys som reagerade på och stannade/rev även fast det inte var någon konstig färg. Pitchi tvekade lite men hoppade eller kravlade sig över hindret utan att riva (?) så jag fortsatte. Omhoppningen gick bra, det fanns inga snabba vägar som man kunde ta så det var bara att öka farten. Vi blev 2a av 16 st.
LB +5 (105 cm):
Det var vääldigt maxat så allt kunde lika gärna stått på 110 cm. Hon var skitfin på framridningen men stannade lite på framhoppningen. Fick vissa språng riktigt bra. Eftersom det var Sveland cup innan vår klass så trodde vi att det var samma bana men det var det inte. Så 2 starter innan mig fick jag lära mig en ny bana men som tur var var den ganska lik den andra. Inne på banan så gick det bra, jag kände att det var högt och blev lite osäker på 2an och 3an. Men på kombinationen så ville inte Pitchi mer och vi vägrade ut oss. När jag skulle hoppa 1an igen så vägrade hon på det med! Inte likt henne .. Men 3 stycken, inklusive jag, stannade ut sig på kombinationen så då borde det väl vara nått med den? Hoppade ett litet kryss efteråt och det gick bra. Mamma och jag var inte arga utan skrattade bara. Det visade sig bara varit en som blivit nolla i både grunden och omhoppningen så vi var inte ensamma.

Underlaget var dåligt, framhoppningen var dålig fast det var för att det hade regnat så mycket (60 mm på två dagar). Inte bra! Det har alltid varit lite maxat i Boxholm, så det får man vara beredd på. Men jag älskar Boxholms fälttävlanstävlingar. Dom är awesome!












Daniella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0