RESULTAT FRÅN GÅRDAGEN

Jag och Pitchi tävlade igår i Norrköping, en regional tävling och laghoppningen final Div. 1. Här är resultatet!

LB (100 cm): På framridningen var hon inte igång och vi fick inte riktigt upp galoppen. Stannade en gång då på framhoppningen och det var mitt fel. Inne på banan fick vi inte heller upp galoppen mot första hindret och rev det. Senare fick vi upp galoppen bra, men inte så bra som det skulle kunna va. Hon skötte sig jättebra och vissa hinder fick vi in super! Jag var nöjd, men det skulle kunna vara mycket bättre.
LA (110 cm) laghoppning: Nu fick jag mer tid till att rida fram och ställa henne, samla ihop henne och sånt som gör henen fin. På framhoppningen fick jag öka galoppen mer och mer och mer. Hon stannade en gång, då vi annars skulle kommit riktigt fel. Inne på banan fick vi igång galoppen superbra och hon var såå taggad, jag med! Fick två rivningar, en för hon lyfte inte tillräckligt på benen och en för vi kom fel (sista hindret). Men shit vilken känsla man fick in, det var helt otroligt, nu börjar man äntligen hoppa hinder. Var supernöjd, efteråt skakade benen. Fick sådan adrenalinkick jag får när jag rider terrängen, inte dåligt ;)

Amina filmade, håller på att ladda upp filmerna, tar det i ett annat inlägg.




Daniella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0