MIN GULLIGA BEBIS

Åkte ut till stallet idag och red Borneo vid lunch typ. Pappa tog in honom och så, ska ju till England om en och en halv vecka så det kan vara bra att pappa och mamma får "vänja" sig med Borneo eftersom att dom ska ta hand om honom i två hela veckor.
Men men, longeringen gick superbra idag! :D Han tog det lugnt och lyssnade på mig, klarade av alla gångarter bra! Att komma upp gick sådär men upp kom jag iallafall. Han var lite smått pigg idag då... Skritta en stund på volter för att få honom mjuk. Sen travade jag, märkte att han var pigg då, så gjorde avsaktningar till skritt och sen ivåg i trav igen. Var bra för mig också, behöver träna på att förbreda en avsaktning, göra en förhållning/halvhalt så att han blir förbredd och sen sker avsaktningen. Kan säga att jag har slarvat med förhållningar/halvhalter. När det gick bra med det så tog jag bara något varv i galopp. Blev en avskrittning utanför paddocken idag, red förbi hagen och sedan upp för en backe och vände där. Det gick bra för Borneo har ju aldrig ridit ut i skogen så att det där var ju en början :)
Mamma tog bara bilder från när jag longera idag... :/
Förresten, Borneo fick sin nya grimma idag, haha! Han passa i den ;)




Annie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0