LÖSHOPPNING MED NIKITA

Det har varit sånt galet väder. Ösregnat, haglat, varit sol, åskat och blixtrat. Så har det hållt på hela natten och dagen. Vaknade klockan 3 igår natt och av att det ösregnade, haglade och åskade så jag sprang ut och skulle ta in hästarna. Blir så himla orolig, måste göra något och blir stressad och lätt arg. Men man vill ju inte att ens hästar ska bli träffade av blixten, eller hur?

När vi löshoppade så åskade det lite och blixtrade långt bort. Ingen var orolig utom jag eftersom Pitchi, Missy och Fantasie var i hagen. Men det gick jättebra och när vi var klara började det ösregna och ca 30 minuter senare åskade/blixtrade det precis över oss. Fick ju panik! Men dom kom in, levande *puh*

Nu har vädret lugnat ner sig, även fast det är lite gråa moln här och var. Alla hästarna står inne iallafall.
Imorgon ska jag nog rida ut. Har även anmält mig till en lokal/regional tävling i Boxholm på lördag. Hoppar 100 cm och 105 cm (dom hade inte 110 cm). Såå taggad!


Filmade bara när vi löshoppade henne, shit vad hon hoppade alltså!

Daniella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0