IGÅR

Hann inte med datorn igår efter stallet, belv att åka och bada istället.
Jag är så stolt över min duktiga häst, han har verkligen utvecklats sen han kom till mig. Alltså från marken, han har fått ett sommarlov, vila lite och hämta sig efter hans inridningsperiod. Igår hämtade jag honom och gick upp en bit till vändplatsen, gick själv och han skötte sig bra! Sen gick jag upp till paddocken, gick lite och han hängde efter mig som ett lamm. Sen slängde jag in den röda bollen och den var jätteläskig i början men sen stod han och luktade och var lite smått rädd! ;)
Sen gick jag ner till stallet och då kom veterinären och gav honom vaccination. Efter det borsta jag honom. Sadla honom ett tiotal gånger, han har ju reagerat när jag sätter på sadeln så det är bara upprepning som gäller och han har blivit mycket bättre i början slet han sig men nu är går det mycket bättre. Innan han fick gå ut i hagen så svampade jag av honom, det är mest för att lära honom vid vatten som droppar och så. Riktigt nöjd med Borneo när det går så bra :)
Idag eller nu ikväll så åker mamma och pappa upp och bara ser till s¨å att hästarna får vatten. Imorgon kommer kanske hovslagaren ut för han har tappat tre skor... xD


Kommentarer
Postat av: Anonym

vad är det här för häst då? :)

2011-07-02 @ 12:00:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0