HOPPTRÄNING

När jag red Carubus red jag till fotbollsplanen och mamma cyklade. I början gick han på jättefint men när han blev tröttare så ville han inte riktigt framåt och flöt ut. Men ja, man kan inte göra mer än att försätta jobba med det. Hann bara rida honom eftersom jag skulle på hoppträning klockan 6.

Hoppträningen gick sådär. En övning gick det jättebra på, men en var lite svårare för man skulle ha 4 galoppsprång och hindret stod ca på 1 m och det fick Pitchi inte in 4 eftersom hon är väldigt långgalopperad. När vi hoppade banan tog vi 3 galoppsprång och då gick det bra. När jag red banan fick jag en insekt i ögat och kunde inte se ett smack men jag ville inte säga till för att. Men sedan var jag tvungen att säga till. Så efteråt gick det inte så bra eftersom jag inte såg ordentligt. Så hela lektinonen i helhet var inte så super, men det är bara att fortsätta.

Nu ska vi ha ett litet uppehåll i hoppningen så det inte blir för mycket för man ska ju känna ett sug, känna sig taggad när man ska hoppa och det gör varken jag eller Pitchi. Nu ska det bli mycket uteritter och mysridning. Ska nog bada med Pitchi och jag har aldrig badat med en häst .. Och så dressyr. Härligt! 

Mamma glömde tyvärr kameran i NYRK så kan inte lägga upp bilder från när jag red Carubus eller Pitchi. Men när vi hämtar den så får ni se :) 


 
Daniella


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0