DAGEN RIDPASS - PITCHI

Idag red jag med det tredelade bettet med rörliga ringar och det gillade hon bättre än stångbettet. Hon var jättefin i formen och lyssnade 10 x bättre än igår. Jag var också bättre, men när jag ser på filmerna nu så har jag stolsits! :o Jag ska ta tillbaks armbågarna en aning och ta tillbaks underskänkeln. Får se om jag ska höja stiglädrena ett hål. De flesta säger att jag har sådan bra sits så blev lite paff när jag såg hur det var idag. Brukar inte vara så. Men ska rida utan stigläder oftare och att mamma longerar samtidigt som jag rider.
Skänkelvikningarna var bättre än igår och vi tränade på galoppfattningar/sakta ner till trav. För i galoppfattningen har hon tendens till att slå upp huvudet och sedan ta ner det igen så det ska vi träns bort för övergångarna är något av det viktigaste när man tävlar, och tränar.
I slutet när vi galoperade blev hon trött så hon hoppade lite och tog galopp ltie hur som helst, men sen blev det bra och så slutade vi. Vi hade solen rakt på oss så hon var ganska svettig nä vi var klara.
Men var nöjd med dagens ridpass :)  

Nu har pappa slått gräset så det håller på att torka, sedan är det dags at ta in höet. Liak jobigt varje år, höh. Men solbränd och äckligt svettig blir man. Och så är det så oskönt när man är vid höet och det fastnar små strån på huden. Usch! Men sådant man får ta när man har hästar :p

Vi fastnade tyvärr inte på bild idag, men laddar upp några bilder iallafall.







Daniella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0