JAG VILL DET HÄR!

Ibland kan det kännas som om man inte vill fortsätta med hästar, att man vill hitta på andra saker i livet som man missar då man är i stallet. Man orkar inte med all den tid, tålamod och ja, den tar väl upp hela ens liv? Men samtidigt, kan man inte se ett liv utan hästar. Jag har haft hästar runt omkring mig ända sen jag var liten och jag fick min egna när jag var endast 7 år. Ända sedan dess har jag från och till frågat mig själv "vill jag det här?" för om man inte vill hålla på med hästar så borde man sluta. Det är inget 8-4 jobb, det är ett heltidsjobb, en livsstil. Så om man ska hålla på med det, måste man älska det, älska allt man gör.
Och jag har insett att det är hästar jag vill hålla på med. Jag vill vara med i varje underbart ögonblick. När dom står helt stilla i stallgången utan att dom sitter fast, när dom lägger huvudet mot en, när dom springer i hagen och när man känner deras styrka när man rider och dom går sådär j*kla bra! Jag vill utvecklas, vara med i massor med framgångar, men också motgångar.
Jag vill sitta där i sadelkammaren och putsa sent inpå kvällen och känna pirret i magen dagn innan tävlingen. Det är det här jag vill hålla på med, det är det här jag vill göra, det är det här jag vill lyckas med och jag vill att andra ska se mig som en duktig förebild!
Jag vill bli något!



Daniella


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0