ANNA FRESKGÅRD

För exakt en vecka sedan skrev jag om att jag skulle skriva om en svensk fälttävlansryttare. Här är nästa ryttarinna: Anna Freskgård.

Jag har träffat Anna och varit på en terrängföreläsning där hon berättade om fälttävlan.Min syster Amina praktiserade även hos Anna (och William) ett tag nu på våren. Så då tänkte jag att jag skriver om en person som bor här i trakterna :)

Anna Freskgård fastnade för hästar redan vid 2 års ålder, men började rida vid 4 års ålder eftersom ridskolor inte tog emot så unga barn. Så vid 4 års ålder började hon rida och har fortsatt med det ända sedan dess. 

Vid 17 års ålder började hon tävla mer på allvar. Hennes intresse för fälttävlan hade då inte kommit upp, utan det var främst hoppning som gällde. 
Hon har ridit Lag-SM, Nordiska Mästerskapen och Senior Sm i fälttävlan med en 9:onde placering.
2003 började hon på Vreta Gymnasiet med inriktning hästhållning. Efter den utbildningen så får hon kalla sig Diplomerad hästskötare. Hon är instruktör på Mjölby Hästcentrum. Hon är även C-tränare. Hon är förlovad med William Nilson Fryer och de har en dotter tillsammans.

Nu driver hon och William ett företag som heter Eventing Team Anna & William där dom tar emot problemhästar och hästar som ska bli inridna/ridna.

Mer info om Anna: http://www.team-annaowilliam.se/, http://annaowilliam.blogg.se/
Videoklipp på Anna (hennes och Williams sida): http://www.youtube.com/user/AnnaoWilliam#p/u 

Daniella







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0